ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣVSTEE-AM για τον ΤΑΡ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ

Δημοσίευμα Κυριακάτικης εφημερίδας της 23/11/2014 έφερε  τον εν Ελλάδι εκλεκτό του TAPκ. Σκούφια να επικαλείται  πως για την περιοχή της Καβάλας και των Τεναγών Φιλίππων η εταιρεία ανταποκρίθηκε στα αιτήματα των φορέων αφού «μαζί με τους τοπικούς εκπροσώπους και τον αρμόδιο Υπουργό συμφώνησαν και έκαναν πράξη την παράκαμψη της περιοχής των τεναγών Φιλίππων !!!!!.
Αμέσως η εταιρεία επιδίδεται σε  διαφημιστικό μπαράζ , προκειμένου να καλυφθεί η ανάγκη «πληροφόρησης του κοινού» για το έργο που θα μεταφέρει αέριο στην Ευρώπη αλλά κατά ένα μαγικό τρόπο θα ωφεληθεί και η Ελλάδα και αφού ήδη ο Υπουργός κ, Μανιάτης έχει υπογράψει τους Περιβαλλοντικούς Όρους.
Δημοσίευμα του φύλλου της Κυριακής 01/03/2015 της  εφημερίδας ΕΘΝΟΣ εμφανίζει τον Πρόεδρο του ΤΕΕ-ΑΜ κ. Δ. Κυριαζίδη να παίρνει τη σκυτάλη της ενημέρωσης «Πείσαμε πως η αρχική χάραξη δεν ήταν η κατάλληλη και πετύχαμε την αλλαγή της όδευσης με τη μετατροπή της ευθείας γραμμής σε τραπεζοειδή, ώστε να παρακάμψει τα Τενάγη»συμβάλλοντας και αυτός στη δημιουργία της ψευδαίσθησης ότι δήθεν έγινε αποδεκτή η παράκαμψη των τεναγών και με τον τρόπο αυτό να ικανοποιείται η ανάγκη της κοινοπραξίας  για παραπληροφόρηση της κοινής γνώμης. Αν έτσι έχουν τα πράγματα, τότε προς τι οι προσφυγές στο ΣτΕ, προς τι η συνέχιση του αγώνα για αλλαγή της όδευσης;
Έχουμε την υποχρέωση να ενημερώσουμε και να καταγγείλουμε για μια ακόμη φορά ότι το περιεχόμενο τέτοιων δηλώσεων είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με την πραγματικότητα, η δε πράξη αυτή είναι κατακριτέα, αφού ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΤΕΕ-ΑΜ συμμετείχε σε όλες τιςσχετικές συναντήσεις και γνωρίζει ποια είναι η αλήθεια.
Ουδέποτε παρακάμφθηκαν τα τενάγη. Με τη μικρή μετατόπιση του αγωγού τροποποιήθηκε ελαφρώς το μήκος διέλευσης όπως προκύπτει από διαφόρους χάρτες τοπικών υπηρεσιών.
Η τοπική κοινωνία δεν αποδέχτηκε ποτέ αυτή την αλλαγή γιατί στην ουσία όχι μόνο δεν είναι παράκαμψη των τεναγών αλλά αντιθέτως, η νέα όδευση περνάει και δεσμεύει μέρος του  αρχαιολογικού χώρου τον ΦΙΛΙΠΠΩΝ,  περνώντας επίσης και από το πεδίο της μάχης των ΦΙΛΙΠΠΩΝ.
Όσο για το περιβόητο τραπέζιο,αφορά την περιοχή του αγροκτήματος της Δημοτικής ενότητας Ζυγού-Κρυονερίου-Φιλίππων και δεν έχει καμία σχέση με τα τενάγη. Η συγκεκριμένη αλλαγή προσθέτει περισσότερα χιλιόμετρα στον αγωγό, δεσμεύει περισσότερη γη, δεν ζητήθηκε από κανέναν και μάλλον εξυπηρετεί κάποια περίεργη σκοπιμότητα.
Ο κ. Κυριαζίδης «ξέχασε»όμως να αναφερθεί και σε δύο σημαντικά ζητήματα, στο σημαντικό ρόλο του ΓΕΩΤΕΕ από την αρχή του αγώνα μέχρι σήμερα, καθώς επίσης και στη δημόσια δική του παραδοχή ότι ενώ ως πρόεδρος του ΤΕΕ ΑΜ δεσμεύτηκε, ως όφειλε άλλωστε, να απαντήσει στην μονομερή απόρριψη εκ μέρους του TAPτης πρότασης ΤΕΕ ΑΜ-ΓΕΩΤΕΕ-ΑΜ από το Σύμβολο Όρος,δεν το έπραξεδιότιδεν είχε χρήματα και εθελοντές το ΤΕΕ ΑΜ όπως είπε, απαξιώνοντας το θεσμό και τους πολύ άξιους συναδέλφους του, την ώρα που μηχανικοί του Τμήματος  του παραδέχονται πως η όδευση από το Σύμβολο όρος είναι εφικτή. Τι πετυχαίνουν τέτοιες ενέργειες; Ουσιαστικά  παραδίδουν εμάς και τη δουλειά μας στις ορέξεις και τα συμφέροντα της κοινοπραξίας, αντί να απαντούν στα τρία ηχηρά ΟΧΙ που εισέπραξε από τους Αζέρους, ο νέος Υπουργός Περιβάλλοντοςκαι Παραγωγικής Ανασυγκρότησης λίγες μέρες μετά την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης.
Θεωρούμε πολύ σημαντικό να γνωρίζουν οι πολίτες και η συντεταγμένη πολιτεία πως όλες οι μέχρι τώρα προτάσεις όδευσης του αγωγού, τόσο η αρχική όσο και η τελικά εγκριθείσα περνούν μέσα από τον κάμπο του Δήμου Δοξάτου και της Δράμας,το ιδιαίτεροόμωςγεγονόςστο οποίο δεν αναφέρεται κανείςείναιότι και στις δυο περιπτώσεις η όδευσηείναισχεδιασμένηνα διασχίζει το κέντρο του λιγνιτικούπεδίουτηςΔράμας, έτσιώστεη κοινοπραξία να έχειπάντα τον πρώτολόγοσε μιαενδεχόμενηεκμετάλλευση του ενεργειακού κοιτάσματος. Οι πέρα για πέρα βάσιμοι συνειρμοί μας, ως απόρροια της εμμονής της εταιρείας να περάσει τον αγωγό μέσα από το ενεργειακό πεδίο, την ίδια στιγμή που κάποιοι κάνουν πως δεν βλέπουν, οδηγούν στο συμπέρασμα ότιέχουμεπαραχωρήσει μάλλον αθόρυβα το λιγνιτικόπεδίο στα επιχειρηματικάπλανάδιαφόρωνσυμφερόντων. Είναι βέβαιο πως μια τέτοια εξέλιξη θα έχει ωςαποτέλεσμα την καταστροφή και την υποδούλωση της ευρύτερηςπεριοχής και των κατοίκων.
Παρόλο που σε δύο συσκέψεις στο ΥΠΕΚΑ ενώπιον του κ. Μανιάτη καταγγείλαμε τα παραπάνω, συντηρείται έντεχνα μια ένοχη σιγή, κανείς δεν αναφέρεται σ’ αυτό το γεγονός.
Καταγγείλαμε επανειλημμένα ότι η αφερεγγυότητα είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της συγκεκριμένης εταιρίας και η διαστρέβλωση της πραγματικότητας προσφιλής τακτική της, λυπούμαστε όμωςόταν διαπιστώνουμε ότι εκπρόσωποι τοπικών φορέων όπως ο κ. Κυριαζίδης, στο βαθμό που οι δηλώσεις του στο συγκεκριμένο έντυπο αποδίδονται σωστά, διολισθαίνουν στην ίδια λογική και νοοτροπία.
Είναι γεγονός ότι όπως πάντα, έτσι και στην περίπτωση του TAP, η αλήθεια και το ψέμα συγκρούονται , τα συμφέροντα των πολλών δεν ταυτίζονται με τα συμφέροντα των λίγων, διότι η ανάγκη της εταιρείας για μεγιστοποίηση του κέρδους υποβιβάζει καταστρέφει το περιβάλλον και της περιουσίες των ανθρώπων. Αδυνατούμε να κατανοήσουμε τους λόγους για τους οποίους ο κ. Κυριαζίδηςαισθάνεται την ανάγκη να ανακαλύπτει ανύπαρκτες συναινέσεις διανθίζοντας τις δηλώσεις του με αναλήθειες και ανακρίβειες, διερωτόμαστε δε ποιά σκοπιμότητα υπηρετείται. Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ-ΑΜ που και στο παρελθόν έχει στοχοποιήσει τον Αγροτικό Σύλλογο, πρέπει να γνωρίζει, όπως και όλοι οι εμπλεκόμενοι,πως οι αγρότες της Καβάλας δεν το βάζουν κάτω.
ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ -ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ ΣΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΜΑΣ

Για την ιστορία,  ο κ. Κυριαζίδης ήταν παρών:

* 14/09/2014: Στη μεγάλησυγκέντρωση στο Δημ. Διαμέρισμα ΚΡΗΝΙΔΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ για ενημέρωση των κατοίκων όπου διατρανώθηκε το  ΟΧΙ  στη συγκεκριμένη όδευση όπως την εκφράσαμε και μπροστά στον υπουργό.

* 19/09/2014:Στο έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο  Καβάλας με μοναδικό θέμα τον TAP και έκδοση ψηφίσματος (το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καβάλας είναι αντίθετο στην όδευση του αγωγού ΤΑP όπως αυτή έχει σχεδιασθεί και έχει προταθεί από την εταιρεία και ταυτόχρονα διαφωνεί με τη διέλευση του αγωγού από καλλιεργήσιμες εκτάσεις υψηλής παραγωγικότητας).

Άλλα σημαντικά γεγονότα που είναι αδύνατον να παρακαμφθούν προκειμένου να παγιωθεί η άποψη της εταιρείας ότι υπάρχει συναίνεση των τοπικών κοινωνιών για τη επιλεγείσα χάραξη:

1. Στις (30/09/2014) εκδηλώνεται πρωτοβουλία του κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΛΑΝΤΖΗ, Βουλευτή Καβάλας και Β’ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ της Βουλής και πραγματοποιείται συνάντηση των Φορέων της Καβάλας και εκπροσώπων του TAP, προκειμένου να εξεταστή μία νέα πρόταση. Ο κ. ΣΚΟΥΦΙΑΣ ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΕ όπως «συνηθίζει» να κάνει επανειλημμένα, πως θα απαντήσει σε ένα μήνα δηλ. μέχρι τις 30/10 /14, έχουν περάσεικαι πάλι 6μήνες αλλά για μια ακόμη φορά η αφερεγγυότητα βασιλεύει. Φαίνεται πως η συγκεκριμένη τακτική της εταιρείας έχει παγιωθεί. Και την προηγούμενη φορά δεσμεύτηκε να απαντήσει μέχρι τις 20/3/14 στις προτάσεις ΤΕΕ-ΓΕΩΤΕΕ αλλά «απάντησε» μετά από 5 μήνες.

2. 25/09/2014: Ενημέρωση από την πλευρά τις κοινοπραξίας στο Δημ. Διαμέρισμα ΖΥΓΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ όπου και εκεί, ΑΓΡΟΤΕΣ και ΚΑΤΟΙΚΟΙ διατύπωσαν την κατηγορηματική τους αντίθεση στη συγκεκριμένη όδευση.

3. 09/11/2014:  ΓΕΩΤΕΕ και  Αγροτικός σύλλογος προσκεκλημένοι από τους ΑΓΡΟΤΕΣ του Δ.Δ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ- ΖΥΓΟΥ για συζήτηση και ενημέρωση. Και σ’αυτήν την συγκέντρωση το ΟΧΙ στην όδευση του TAP από τον κάμπο των Φιλίππων ήταν ηχηρό και εμπεριείχε αποφασιστικότητα.

4. 14/11/2014:  Η ίδια ακριβώς συζήτηση και ενημέρωση στο Δ.Δ Φιλίππων Καβάλας με το ΟΧΙ στην όδευση για τον TAP να είναι ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ.

5. Κομοτηνή, 6 Οκτωβρίου2014. Το Περιφερικό Συμβούλιο ΑΜ-ΘΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ και γνωμοδοτεί κατά της έγκρισης των Περιβαλλοντικών όρων (Μ.Π.Ε) του έργου: Διαδριατικός αγωγός φυσικού αερίου (ΑΦΑ) και συνοδευτικές εγκαταστάσεις.Εγκρίνει την συμπλήρωση της αριθ. 245/2013 απόφασής του ως εξής:
1. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να αναλάβει το κόστος της νομικής στήριξης απέναντι στο συλλογικό όργανο που θα κινηθεί για προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας γι’ αυτό το ζήτημα.
2. Να υπάρξει εναλλακτική πρόταση. Να δοθεί η θέση α) των Επιμελητηρίων Τεχνικού και Γεωτεχνικού, β) του φορέα υλοποίησης και γ) του Υπουργείου ΠΕ.Κ.Α. για την εναλλακτική αυτή πρόταση.
3. Η πρόταση αυτή να προβλέπει όδευση του ΤΑΡ, εκτός των Τεναγών Φιλίππων και γαιών υψηλής παραγωγικότητας.

ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ «βαφτίζονται» ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΟΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ ΤΑPΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΙΜΗ ΓΗ ΥΨΗΛΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΝΑΓΗ ΦΙΛΙΠΠΩΝ ΚΑΠOIOI ΣΤΡΟΥΘΟΚΑΜΗΛΙΖΟΥΝ.

Δεν διαφωνούμε με τον αγωγό. Διαφωνούμε με τη συγκεκριμένη όδευση, απαιτούμε μια άλλη όδευση που δε θα θίγει καλλιεργήσιμες εκτάσεις, δε θα θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και δραστηριότητες και δε θα ακυρώνει τις προοπτικές ανάπτυξης της περιοχής.
Διεκδικούμε την βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής μας προβάλλοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της, αγωνιζόμαστε για την άρση των εμποδίων, στηρίζουμε παραγωγικές επενδύσεις για να σταματήσει η υποβάθμιση και η οικονομική καταστροφή του τόπου μας.
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s